Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на моторно масло по моточасове.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
    Човече, и във Финландско ли са яки задръствания?
    Не,няма...и не съм чул да има.

    Повдигнах въпроса,не защото не знам кога да си сменя маслото ,а за да видим кой ,какво мисли по въпроса,понеже не е дискутирано на тази тема.

    Може би има логика от следенето на часовете,примерно при мен както е,защото зимата(при средна-25*С) колата ми джаска на място доста, това са минимум 4 месеца....аз затова на 8к маслото го махам....даже оня ден беше на 7500(занулил съм на майтап,да видим за колко часа ще навъртя 8к)
    Last edited by undy; d.m.y г., 19:53.
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • #17
      Съдейки по бившата ми Дачия(служебна),5w30за 20хил.,лампата за смяна на маслото ми светкаше между 13-15хил.Колата се караше само в София и всяка сутрин имаше близо час работа на място
      Lancia Lybra 2,4jtd 10V 103kw++

      Comment


      • #18
        Ами нека кажем че на първо място е важно какво е маслото и при какви условия се експлоатира. В това число визирам не само работата на място ами и температурата, качеството на горивото, техническото състояние на двигателя а и динамиката на каране. Да не забравяме че компютъра на Алфата следи за интервал на смяна 20 000 км но пък и също си писка за 24 месеца
        А и не бива да забравяме че вече се предлагат и масла с удължен експлоатационен живот
        Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
        Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
        Peugeot 508 RXH 02.2013

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от viktorsterev Покажи съобщение
          Съдейки по бившата ми Дачия(служебна),5w30за 20хил.,лампата за смяна на маслото ми светкаше между 13-15хил.Колата се караше само в София и всяка сутрин имаше близо час работа на място
          Искаш да кажеш,че компа е смятал часове,а не е следил пробег,така ли?
          Last edited by undy; d.m.y г., 08:46.
          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
            Искаш да кажеш,че компа е смятал часове,а не е следил пробег,така ли?
            Да. Съвременните (от над 10 години) не смятат смяната на маслото само по километри. Включват и мото часове, изразходвано гориво, скорост и т.н. Много променливи влизат във формулата, която да покаже кога да смениш маслото.
            И аз лично не съм съгласен за извънградското, че износва повече маслото. Реално двигателя когато работи в по-високи обороти и натоварване, работи в оптимален режим. Ниския товар за един двигател е по-зле. Замърсява много повече маслото, оксидира го в пъти повече и т.н.
            За пример.
            В момента Опела ми смята, че за градско каране, каквото правя аз основно, то трябва да сменям масло на 9к км. Ако карам колата извънградско основно, то сервизния интервал се запазва максимално близко до заводско препоръчимия - 30к. И това си е огромна разлика - 30к на извънградско срещу 9к на градско. Това спрямо сметките на инженерите.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
              Да. Съвременните (от над 10 години) не смятат смяната на маслото само по километри. Включват и мото часове, изразходвано гориво, скорост и т.н. Много променливи влизат във формулата, която да покаже кога да смениш маслото.
              И аз лично не съм съгласен за извънградското, че износва повече маслото. Реално двигателя когато работи в по-високи обороти и натоварване, работи в оптимален режим. Ниския товар за един двигател е по-зле. Замърсява много повече маслото, оксидира го в пъти повече и т.н.
              За пример.
              В момента Опела ми смята, че за градско каране, каквото правя аз основно, то трябва да сменям масло на 9к км. Ако карам колата извънградско основно, то сервизния интервал се запазва максимално близко до заводско препоръчимия - 30к. И това си е огромна разлика - 30к на извънградско срещу 9к на градско. Това спрямо сметките на инженерите.
              За дизела оптималните обороти са 2000 - 2500, за бензина се кара обикновено около 3000 - 3500 (макар аз да карам на по-ниски на газ). Това не са високи обороти, които да унищожават маслото. Затова не смятам, че високите обороти са оптимален режим на двигателя. Колкото са по-високи, толкова натоварването на двигателя е по-голямо, а от там и маслото по-бързо се износва и хаби. А и при равномерно извънградско маслото се охлажда по-добре.
              Колкото до градското каране - то е най-тежко, спор няма.
              А и не забравяйте наличието на турбо - то тотално си иска по-честа смяна

              ---------- Post added at 10:06 ---------- Previous post was at 10:05 ----------

              А колите на газ .... те са като кола с турбо

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                Да. Съвременните (от над 10 години) не смятат смяната на маслото само по километри. Включват и мото часове, изразходвано гориво, скорост и т.н. Много променливи влизат във формулата, която да покаже кога да смениш маслото.
                И аз лично не съм съгласен за извънградското, че износва повече маслото. Реално двигателя когато работи в по-високи обороти и натоварване, работи в оптимален режим. Ниския товар за един двигател е по-зле. Замърсява много повече маслото, оксидира го в пъти повече и т.н.
                За пример.
                В момента Опела ми смята, че за градско каране, каквото правя аз основно, то трябва да сменям масло на 9к км. Ако карам колата извънградско основно, то сервизния интервал се запазва максимално близко до заводско препоръчимия - 30к. И това си е огромна разлика - 30к на извънградско срещу 9к на градско. Това спрямо сметките на инженерите.
                Ахаа...има значи логика ..подозирах го,мерси....значи вече,колегите да не споменават само кранове, багери,комбайни и друг вид селскостопанска техника.
                156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                  Ахаа...има значи логика ..подозирах го,мерси....значи вече,колегите да не споменават само кранове, багери,комбайни и друг вид селскостопанска техника.
                  И като взема да добавя че един моточас не е равен на един астрономически а общо взето се определя от времето и режима на натоварване на машина която не извършва транспорт
                  Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                  Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                  Peugeot 508 RXH 02.2013

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                    Ахаа...има значи логика ..подозирах го,мерси....значи вече,колегите да не споменават само кранове, багери,комбайни и друг вид селскостопанска техника.
                    А сега остава да си купиш и това:

                    http://olx.bg/ad/motochasovnik-oboro...tml#1ac7cb4628

                    и на всеки 10000 часа да сменяш маслото. И вероятно двигателя на колата ти ще изкара 2 млн. км.
                    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                      А сега остава да си купиш и това:

                      http://olx.bg/ad/motochasovnik-oboro...tml#1ac7cb4628

                      и на всеки 10000 часа да сменяш маслото. И вероятно двигателя на колата ти ще изкара 2 млн. км.
                      Не знам какво целиш с плоското си изказвене,но освен ,че показваш максимума на мозъчния си потенциал...друго не правиш.

                      Абе що сте толкова нападателни и агресивни,не мога да разбера.

                      Ок...дай да си говорим за горни носачи и тва е....любимата тема на всеки "алфист".
                      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                        Не знам какво целиш с плоското си изказвене,но освен ,че показваш максимума на мозъчния си потенциал...друго не правиш.

                        Абе що сте толкова нападателни и агресивни,не мога да разбера.

                        Ок...дай да си говорим за горни носачи и тва е....любимата тема на всеки "алфист".
                        Той е прав. Моточасовете са за машини под натоварване, които не правят километри преход, например булдозер, трактор.
                        Тук се вкарахте в едно безсмислено приключение според мен

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                          Не знам какво целиш с плоското си изказвене,но освен ,че показваш максимума на мозъчния си потенциал...друго не правиш.

                          Абе що сте толкова нападателни и агресивни,не мога да разбера.

                          Ок...дай да си говорим за горни носачи и тва е....любимата тема на всеки "алфист".
                          Проявявам загриженост колата ти да е в кондиция и изрядна. Виждаш ли колко съм загрижен? Чак линк към моточасовник ти изпратих, но не го оцени. Идва ми да пусна една сълза в пристъп на крайно отчаяние, породено от неразбирането на околните. .
                          Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                          Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                          Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                          Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                          Comment


                          • #28
                            Аз не споря и не се опитвам да докажа нещо.
                            Пуснах темата за да разбера какво мислят колегите от нашия форум по въпроса.
                            Аз си сменям маслото на изминати километри от 18 години.
                            Оказва се ,че има неща които са интересни около този въпрос.

                            Колко по-просто трябва да го напиша?
                            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                            Comment


                            • #29
                              Моточасовете е абсурд да се вземат предвид при смяната на маслото. Я помислете малко, карам си със 100 км/ч в продължение на 1 астрономически час. Двигателят е работил 1 моточас. Карам с 200 км/ч в продължение на един астрономически час и отново двигателят е работил 1 моточас. Да, ама не, както казваше Петко Бочаров, лека му пръст. В единия случай карам на 4-та при едни обороти, в другия случай карам на 5-та при други обороти. Или и в двата случая карам на 5-та, за да е още по-голяма разликата в оборотите. Така, че за автомобил не може да се сметнат моточасовете, просто няма как.
                              Last edited by dansguardian; d.m.y г., 14:59.
                              Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                              Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                              Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                              Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                              Comment


                              • #30
                                Само моточасовете наистина е абсурдно да се вземат впредвид.
                                Но както каза BO по-горе, в по новите автомобили, те влизат в сметките с определянето на момента на смяната, наред с много други фактори, като брой студени стартове и при каква температура и още една камара неща за които само можем да гадаем.

                                При положение, че не караме автомобили при които при спукана гума се чува гласово съобщение "моля, бъдете така добър да организирате подмяната на задна дясна гума (относно местоположението и - погледнете ръководството за експлоатация на Вашия автомобил)".............
                                смяната на маслото си я правим на базата на изминати километри, като си оставяме и някакъв запас.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X